Časopis Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je periodikem s nezávislým recenzním řízením. Recenzní řízení je oboustranně anonymní (double–blind peer review). V periodiku jsou publikovány pouze studie a výzkumné zprávy splňující jak obsahové, tak formální požadavky, které jsou stanoveny redakcí časopisu. Všechny příspěvky podléhají recenznímu řízení, které zajišťují u každého článku dva nezávislí recenzenti, kteří nejsou z pracoviště autora a patří mezi domácí či zahraniční odborníky na dané téma.
Autorovi zaslaného příspěvku je vždy prostřednictvím redakce zaslána zpětná vazba, dle které je autorův příspěvek:
- publikován bez úprav;
- publikován po úpravách dle doporučení recenzentů;
- nepublikován v dané podobě, je možné přepracování a nové recenzní řízení.
V případě neshodného stanoviska dvou recenzentů:
- hlavní redaktor osloví třetího recenzenta, který vyjádří konečný stav recenzního řízení,
- redakční rada po projednání vysloví konečný závěr recenzního řízení.