
O časopise
Aktuální výzva 1/2025 je tematicky zaměřena "bude upřesněno", více informací zde.
Aktuální výzva 2/2025 je otevřena všem autorům, kteří se zabývají oblastí gramotnostního rozvoje, více informací zde.
Aktuální výzva 3/2025 anglického čísla je zaměřena "bude upřesněno", více informací zde.
Aktuálně vyšlo: nově vydané příspěvky v čísle 1/2024 naleznete zde, v čísle 2/2024 naleznete zde a v čísle 3/2024 naleznete zde.
_________________________________________________________________________________________________________________
Vítáme Vás na stránkách odborného časopisu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Časopis Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je odborným recenzovaným časopisem zaměřeným na oblast gramotnosti a vzdělávání v tom nejširším pohledu. Jeho cílem je prostředkovat nové poznání v dané problematice a dát tak podněty pro rozvoj praxe i propojení vědy, výzkumu a praxe. Zaměřuje se na témata čtenářské, matematické, informační a přírodovědné gramotnosti a pregramotnosti, ale také na témata s nimi souvisejícími. Časopis je zároveň platformou pro rozvoj pedagogické psychologie, primární pedagogiky, oborových didaktik, speciální a sociální pedagogiky jako vědních disciplín.
Časopis vychází třikrát ročně (duben, srpen, prosinec), příspěvky jsou publikovány v českém a slovenském jazyce. Vždy jedno číslo v každém ročníku je v anglickém jazyce.
Aktuální číslo
The third issue of the eighth volume of the journal Literacy, Preliteracy, and Education focuses on the topic of music literacy and its significance for cognitive, emotional, and social development. This issue presents interdisciplinary approaches to music education, including the connection between neuroscience research and music pedagogy, the development of pedagogical competencies for music teachers, and the exploration of the role of movement in music education and choral singing. Contributors also discuss the importance of singing in music education for the development of children's communication skills.
Additionally, the issue includes reports from international conferences that focus on choral art, music education research, and practice. There is also a review of a publication on creativity in music education, highlighting its importance and practical applications in pedagogical methods. This issue offers valuable insights not only for music educators but also for the broader professional community.