Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

Autoři

  • Irena Budínová Masarykova univerzita
  • Jitka Panáčová

Klíčová slova:

nadání, podvýkonní nadaní žáci, žáci s dvojí výjimečností

Abstrakt

Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonní žáci a žáci s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní.

Publikováno

2022-12-04

Jak citovat

Budínová, I., & Panáčová, J. (2022). Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí. Učitel Matematiky, 30(3), 129-148. Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2214

Číslo

Sekce

Původní odborné články