Ke čtvrtstoletí vzniku kateder primární pedagogiky: Reflexe proměn vzdělávání učitelů primárních škol po roce 1989
DOI:
https://doi.org/10.14712/23362189.2019.1588Klíčová slova:
nejsouReference
Helus, Z. (1991). Dítě jako východisko školské reformy. Výchova a vzdělání, 1(6), 117-120.
Helus, Z. (2004). Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál.
Kolláriková, Z., & Pupala, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
Kurzweil, J., Mikulec, J., & Vinš, V. (1995). Akreditace pedagogických fakult. Alma mater, 5(5-6), 256-263.
Lukášová, H. (2003). Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů (teorie, výzkum, praxe). Ostrava: Pedagogická fakulta OU.
Lukavská, E. (2003). Pozor, děti! Dobrá Voda: Aleš Čeněk.
Mareš, J., & Beran, J. (1995). Akreditace kateder psychologie a kateder pedagogiky. Alma mater, 5(5-6), 277.
Ries, L., Kantorková, H. et al. (1994). Alternativní vysokoškolská příprava učitele obecné školy. Rozvojový projekt Fondu rozvoje vysokých škol (rukopis).
Spilková, V. (1991). Obecná východiska koncepce studia učitelství pro 1. stupeň základní školy. Pedagogika, 41(4), 477-483.
Spilková, V. (1994). Alternativní model přípravy učitelů 1. stupně základní školy. In Stát se učitelem. Výzkumná zpráva (s. 199-222). Praha: Pedagogická fakulta UK.
Spilková, V. (1997). Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Spilková, V. (2005). Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál.
Spilková, V. (2016). Přístupy české vzdělávací politiky po roce 1989: Deprofesionalizace učitelství a učitelského vzdělávání? Pedagogika, 66(4), 368-385.
https://doi.org/10.14712/23362189.2016.348
Spilková, V. (2019). Reflexe proměn vzdělávání učitelů pro primární vzdělávání v České republice po roce 1989. In Z. Pechová, Z. Prokeš et al., Prostor pro primární a preprimární pedagogy (s. 158-162). Liberec: TUL.
Spilková, V. et al. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Spilková, V., & Hejlová, H. (Eds.). (1999). Univerzitní vzdělávání učitelů primární školy na přelomu století. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Spilková, V., & Hejlová, H. (Eds.). (2010). Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Štech, S. et al. (1995). Psychodidaktický sešit. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Tomková, A. (2007). Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Tomková, A., Kašová, J., & Dvořáková, M. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál.
Urbánek, P. (2013). Vzdělávání učitelů v České republice (po Česku): Riziko deprofesionalizace. In J. Ferencová & I. Ištván (Eds.), Križovatky na cestách k učiteľstvu. Prešov: FHPV PU a Škola plus.
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.