• Pedagogika připravuje dvě monotematická čísla v roce 2020

    2019-08-02

    Monotematické číslo na téma "Neformální vzdělávání"

    Monotematické číslo nabízí prostor pro prezentaci nejrůznějších podob neformálního vzdělávání v českém prostředí z různých úhlů pohledu. Připravované číslo by mělo pomoci zodpovědět, jaká jsou specifika neformálního vzdělávání (jeho výhody a nevýhody), jakých forem současné neformální vzdělávání nabývá, jaké cíle plní a co vše je jeho obsahem.

    Cizojazyčné monotematické číslo "Changes of pre-primary and primary education"

    Monotematické číslo časopisu Pedagogika v anglickém jazyce bude věnováno hlubšímu zkoumání klíčových otázek souvisejících s primárním a preprimárním vzděláváním v jednotlivých vzdělávacích systémech. Vítány jsou teoretické, přehledové a výzkumné práce, které téma uvádí do kontextu měnící se společnosti a sociálních a kulturních specifik.

    Prosíme autory, aby své abstrakty (max. dvě strany, tj. 3600 znaků) k jednomu či oběma monotematickým číslům zasílali do 31. ledna 2020

    Číst dále o Pedagogika připravuje dvě monotematická čísla v roce 2020
  • Pedagogika chystá monotematické číslo v roce 2020 na téma Neformální vzdělávání

    2019-07-26

    Monotematické číslo nabízí prostor pro prezentaci nejrůznějších podob neformálního vzdělávání v českém prostředí z různých úhlů pohledu. Připravované číslo by mělo pomoci zodpovědět, jaká jsou specifika neformálního vzdělávání (jeho výhody a nevýhody), jakých forem současné neformální vzdělávání nabývá, jaké cíle plní a co vše je jeho obsahem. Snahou je také přispět k možné klasifikaci forem neformálního vzdělávání a k jeho přesnějšímu vymezení. Pozornost by měla být věnována rovněž vzájemnému vztahu formálního a neformálního vzdělávání a roli neformálního vzdělávání v přípravě budoucích učitelů.

    Očekáváme studie teoretické, přehledové, empirické, analytické, ale i metodologické, z nejrůznějších oblastí tohoto typu vzdělávání. Mohou se týkat neformálního vzdělávání dětí a mládeže i dospělých. Příspěvky týkající se výzkumu v této oblasti jsou vítány.

    Prosíme autory, aby své abstrakty k článkům zasílali do 31. 1. 2020. Děkujeme.

    Číst dále o Pedagogika chystá monotematické číslo v roce 2020 na téma Neformální vzdělávání
  • Pedagogika připravuje anglické monočíslo v roce 2020 – Changes of pre-primary and primary education

    2019-06-30

    Monothematic issue of Pedagogika journal in English language will be devoted to deeper investigation of key questions connected to primary and pre-primary education across particular educational systems. Theoretical, review and research papers on pre-primary and primary education in the context of changing society and social and cultural specifics of particular areas of the world are welcome. Suitable are papers focused on research of curriculum, reality of pre-primary and primary education, investigation of needs, expectations and beliefs of individual participants – children, parents, teachers, prospective teachers, headmasters, statutory authority etc.

    The aim is to enrich theory of pre-primary and primary education with attention paid to the perspective of globalized world, culture specifics of its parts and changes of population of children.

    Submissions:

    • By 31st January 2020: Submit annotations in English of maximum 2 pages (3,600 characters) labelled “Monočíslo AJ” or “English monothematic issue” to the email address pedagogika@pedf.cuni.cz. The annotation is to include the following: the author(s), title of the paper, type of paper – theoretical, historical, review, methodological or research paper, its aims and content, and its presumed size.
    Číst dále o Pedagogika připravuje anglické monočíslo v roce 2020 – Changes of pre-primary and primary education
  • Přechod na nový redakční systém Pedagogiky (OJS)

    2015-01-18

    Prosíme všechny autory a recenzenty, aby se zaregistrovali do našeho nového redakčního systému Pedagogika OJS. Systém OJS bude sloužit nejen ke snadnější práci s Vašimi příspěvky, ale pomůže také zefektivnit celkové fungování časopisu. Prosíme využijte proto možností registrace (vpravo nahoře) a vkládejte své články elektronicky, prostřednictvím tohoto systému. Redakční systém je v současné době v přípravě, aktuální informace zatím stále hledejte na hlavní stránce časopisu www.pedcas.cz. Děkujeme.

    Číst dále o Přechod na nový redakční systém Pedagogiky (OJS)