Archeologické dědictví – základ evropské kulturní paměti
Metody interpretace archeologických expozic žákům mladšího a staršího školního věku
DOI:
https://doi.org/10.14712/23362189.2020.1670Klíčová slova:
-Abstrakt
Díky odvěké touze lidí shromažďovat a uchovávat nejrůznější předměty existují v současnosti na světě desítky tisíc muzeí s miliony sbírkových předmětů. Muzea jsou místa veřejná, místa pro veřejnost přímo určená, místa ve velké míře také placená z veřejných zdrojů, tedy místa, která ovlivňují společnost a zároveň jsou jí ovlivňována.
Reference
Dějepis. (2013). Dějepis 6 pro základní školy a víceletá gymnázia. 2. vyd. Plzeň: Fraus.
ICOM (2006). Profesní etický kodex Mezinárodní rady muzeí. Paříž: ICOM.
Jůva, V. et al. (2014). Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Moravské zemské muzeum Brno.
Smetánka, Z. (2000). Archeologie a experiment. Miroslavu Buchvaldkovi k životnímu jubileu. Dějiny a současnost. Kulturně historická revue, 22(4), 2-5.
Šobáňová, P. (2012). Muzejní edukace. Univerzita Palackého v Olomouci.
Zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů.
Žalman, J. (2017). Kapesní průvodce po muzeu a muzejnictví. Praha: Národní muzeum.
ICOM (2006). Profesní etický kodex Mezinárodní rady muzeí. Paříž: ICOM.
Jůva, V. et al. (2014). Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Moravské zemské muzeum Brno.
Smetánka, Z. (2000). Archeologie a experiment. Miroslavu Buchvaldkovi k životnímu jubileu. Dějiny a současnost. Kulturně historická revue, 22(4), 2-5.
Šobáňová, P. (2012). Muzejní edukace. Univerzita Palackého v Olomouci.
Zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů.
Žalman, J. (2017). Kapesní průvodce po muzeu a muzejnictví. Praha: Národní muzeum.
Stahování
Publikováno
2020-10-07
Číslo
Sekce
Příklad inspirativní praxe