Vzdělávání waldorfských učitelů – historické aspekty a aktuální diskuse
DOI:
https://doi.org/10.14712/23362189.2019.1568Klíčová slova:
waldorfská, pedagogika, vzdělávání, historieAbstrakt
Následující příspěvek se věnuje problematice vzdělávání učitelů waldorfských škol. V první části je věnována pozornost historickému vývoji vzdělávání antroposofi cky smýšlejících učitelů a v druhé části se článek zabývá cíli a aspekty učitelské přípravy pro rozvoj žáka v duchu idejí svobodných waldorfských škol.
Reference
Mildeová, J., & Váňa, Z. (1990). Waldorf-Initiativen in der ČSFR. Erziehungskunst, 54(11), 954-957.
Prameny waldorfské pedagogiky. Téma: Trojčlennost. (2019). Semily: Akademie waldorfské pedagogiky.
Steiner, R. (1992). Theosofie. Úvod do nadsmyslového poznáni světa a určení člověka. Praha: Baltazar.
Steiner, R. (1993). Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. 2. vyd. Praha: Asociace waldorfské pedagogiky.
Steiner, R. (1998). Erziehung und Unterricht auf Grundlage wirklicher Menschenerkenntnis. In Rudolf Steiner Gesammtausgabe (297a, s. 166). Dornach: Rudolf Steiner Verlag.