Využití kruhových praxí v multietnickém prostředí škol
DOI:
https://doi.org/10.14712/23362189.2021.2060Klíčová slova:
kruhy, Paulo Freire, celková fyzická odezva, různostAbstrakt
Joe Provisor jako zkušený středoškolský učitel v USA pracoval více než 30 let se studenty s odlišným mateřským jazykem. Následující text pojednává o třech zdrojích inspirace, které jemu a dalším učitelům pomohly se vypořádat s náročnou výzvou, kterou vzdělávání žáků-cizinců bezesporu je. Jedná se o investigativní kruhy Paula Freireho, celkovou fyzickou odpověď Jamese Ashera a „kruhy“ – všechny tyto metody oceňují původní moudrost kultur studentů.
Reference
Asher, J. J., & Adamski, C. (1982). Learning another language through actions: The complete teacher's guidebook. Los Gatos, CA: Sky Oaks.
Freire, P. (2003). Education for Critical Consciousness. Trans. Maya B. Ramos. New York: Continuum International.
Krashen, S. (2003). Explorations in language acquisition and use. Portsmouth: Heinemann.