Vol 7 No 1 (2023): Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu vzdělávání

Výzva prvního čísla sedmého ročníku (2023) byla tematicky zaměřena na děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a nadané děti, žáky a studenty v kontextu všech stupňů vzdělávání (od preprimárního až po terciární). Tématem, které v posledních letech rezonovalo společností, politickou sférou a především vzdělávacími institucemi, bylo nepochybně inkluzivní vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu. Z tohoto důvodu bylo první monotématické číslo časopisu v roce 2023 vyčleněno právě tomuto tématu. Redakce očekávala příspěvky mapující výzvy inkluzivního vzdělávání i jejich řešení a podporu, které se dostávaly jednotlivým aktérům (dětem, žákům a studentům se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaným, jejich rodičům i učitelům) ve formě výzkumných studií, reflexí metodických přístupů, analytických zpráv, ale také informačních příspěvků k tomuto tématu.